A legtöbb tanácsadóban található Wi-Fi router, illetve nagyobb tanácsadókban, rendelőintézetekben hálózatba vannak kötve a számítógépek. Ilyenkor érdemes átgondolni az alábbiakat:
- A védőnői számítógépek hálózatát ne érjék el más számítógépek (pl. más hivatali egységek gépei – nagyobb hálózatok esetén célszerű lehet VLAN-ok kialakítása)
- A védőnői számítógépek megosztásait megfelelő jogosultságkezeléssel kell ellátni
- Tűzfalak beállításait célszerű felülvizsgálni
- Amennyiben külső telephely is be van kapcsolva a hálózatba VPN-en keresztül, ellenőrizni kell, hogy a titkosítás korszerű algoritmusokkal, megfelelően biztonságos jelszavakkal történik-e
Emellett ahol használnak vezetéknélküli hálózatot is, külön célszerű átgondolni az alábbiakat:
- Eszköz adminisztrációs felülete biztonságos jelszóval védett-e
- Hálózat titkosítása korszerű-e (WPA2, WPA3)
- Kik rendelkeznek az aktuális Wi-Fi jelszóval, és biztosan mindenkinek kell-e ezt tudnia (adott esetben érdemes váltani egy biztonságos, új jelszóra)
- Router/access point firmware-e aktuális verzió-e
- Ha van publikus Wi-Fi hálózat is, akkor megfelelően le van-e választva a belső hálózattól